Object

Title: Pracownia jako alternatywa dla edukacji

Description:

Wystąpienie dotyczy aktywności Pracowni Dramaturgicznej, naukowo-artystycznego think-tanku, bazującego na horyzontalnym modelu współpracy i działającego w ramach struktur uczelni artystycznej. Wychodząc od badania możliwości rozwoju dramaturgii i namysłu nad funkcją dramaturga, sprawdzamy potencjał pracy kolektywnej, rehabilitujemy to, co peryferyjne i zapomniane, poszukujemy nieoczywistych tandemów i procesów opartych nie na rywalizacji, a współpracy. Po siedmiu latach od zainicjowania działalności Pracowni Dramaturgicznej, spoglądam na nią przez pryzmat cech związanych z devised theatre i zastanowić się nad możliwością zastosowania ich szerzej w edukacji artystycznej. Jak kreować niehierarchiczne środowisko i jak uczyć się od siebie nawzajem? Jak dowartościować zespołowość w przestrzeni, która sprzyja rozwojowi indywidualnych karier? Jak uruchamiać proces odkrywania nowych form współpracy, bliższych metodom pracy kolektywnej, rozbijając mocno zakorzenione w polskim systemie edukacji artystycznej mity: długiego terminowania, relacji mistrz-uczeń, hierarchii teatralnych zawodów?

Iga Gańczarczyk - dramaturżka, reżyserka, redaktorka Linii Teatralnej w Korporacji Ha!art, inicjatorka i członkini Pracowni Dramaturgicznej AST. Wykładowczyni na Wydziale Reżyserii i Dramaturgii w AST w Krakowie. Współpracowała m.in. z Krystianem Lupą, Agnieszką Holland i Anną Smolar, Cezarym Tomaszewskim, Klaudią Hartung-Wójciak, Eweliną Marciniak. Jej spektakle wpisują się w nurt teatru społecznie zaangażowanego. W autorskich projektach zajmuje się głównie kwestią kobiecego głosu i tematyką feministyczną. Współredaktorka książki Dramaturgia. Przewodnik (2021).

Detailed Resource Type:

referat konferencyjny (nagranie)

Identifier:

oai:repozytorium.ispan.pl:47510

Language:

polski

Is part of:

International Symposium "Devised Theatre and Its Practices" (14.11.2023)

Rights:

© Instytut Sztuki PAN

Access rights:

dostępne publicznie bez ograniczeń

License:

click here to follow the link

Rights holder:

Instytut Sztuki PAN

Object collections:

Last modified:

Jan 11, 2024

In our library since:

Jan 8, 2024

Number of object content hits:

1

All available object's versions:

https://repozytorium.ispan.pl/publication/51069

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

Edition name Date
Pracownia jako alternatywa dla edukacji Jan 11, 2024
×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information