Obiekt

Tytuł: Pracownia jako alternatywa dla edukacji

Opis:

Wystąpienie dotyczy aktywności Pracowni Dramaturgicznej, naukowo-artystycznego think-tanku, bazującego na horyzontalnym modelu współpracy i działającego w ramach struktur uczelni artystycznej. Wychodząc od badania możliwości rozwoju dramaturgii i namysłu nad funkcją dramaturga, sprawdzamy potencjał pracy kolektywnej, rehabilitujemy to, co peryferyjne i zapomniane, poszukujemy nieoczywistych tandemów i procesów opartych nie na rywalizacji, a współpracy. Po siedmiu latach od zainicjowania działalności Pracowni Dramaturgicznej, spoglądam na nią przez pryzmat cech związanych z devised theatre i zastanowić się nad możliwością zastosowania ich szerzej w edukacji artystycznej. Jak kreować niehierarchiczne środowisko i jak uczyć się od siebie nawzajem? Jak dowartościować zespołowość w przestrzeni, która sprzyja rozwojowi indywidualnych karier? Jak uruchamiać proces odkrywania nowych form współpracy, bliższych metodom pracy kolektywnej, rozbijając mocno zakorzenione w polskim systemie edukacji artystycznej mity: długiego terminowania, relacji mistrz-uczeń, hierarchii teatralnych zawodów?

Iga Gańczarczyk - dramaturżka, reżyserka, redaktorka Linii Teatralnej w Korporacji Ha!art, inicjatorka i członkini Pracowni Dramaturgicznej AST. Wykładowczyni na Wydziale Reżyserii i Dramaturgii w AST w Krakowie. Współpracowała m.in. z Krystianem Lupą, Agnieszką Holland i Anną Smolar, Cezarym Tomaszewskim, Klaudią Hartung-Wójciak, Eweliną Marciniak. Jej spektakle wpisują się w nurt teatru społecznie zaangażowanego. W autorskich projektach zajmuje się głównie kwestią kobiecego głosu i tematyką feministyczną. Współredaktorka książki Dramaturgia. Przewodnik (2021).

Szczegółowy typ zasobu:

referat konferencyjny (nagranie)

Identyfikator:

oai:repozytorium.ispan.pl:47510

Język:

polski

Jest częścią:

International Symposium "Devised Theatre and Its Practices" (14.11.2023)

Prawa:

© Instytut Sztuki PAN

Prawa dostępu:

dostępne publicznie bez ograniczeń

Licencja:

kliknij tutaj, żeby przejść

Właściciel praw:

Instytut Sztuki PAN

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

11 sty 2024

Data dodania obiektu:

8 sty 2024

Liczba wyświetleń treści obiektu:

1

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://repozytorium.ispan.pl/publication/51069

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Nazwa wydania Data
Pracownia jako alternatywa dla edukacji 11 sty 2024
×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji